Start-Up Nation 2018

Valoare eligibila prin proiectul Start Up Nation: 200.000 lei

  • Firma trebuie sa fie infiintata dupa 30.01.2017
  • Nu este obligatoriu sa aplicati pe codul CAEN principal, poate fi un cod CAEN secundar care poate fi adaugat dupa momentul acordarii finantarii.
  • Programul functioneaza pe sistemul cererilor de plata sau cererilor de rambursare. Daca alegeti sa mergeti pe sistemul cererilor de plata trebuie sa gasiti un furnizor care sa accepte sa va livreze echipamentele si plata sa fie facuta in max 60 de zile calendaristice. Daca alegeti cererile de rambursare trebuie sa apelati la un credit punte la una din bancile partenere programului Start Up Nation sau sa dispuneti dvs de suma necesara efectuarii platilor si sa o primiti ulterior de la stat.

Pentru punctaj maxim:

  • Sa achizitionati echipamente cu o valoare totala mai mare de 100.000 lei
  • Sa angajati minim 2 persoane ( someri, defavorizati sau absolventi dupa 01.01.2013)
  • Unele echipamente (cu o valoare totala minima de 50.000 lei) sa aiba un certificat care sa demonstreze ca utilizeaza o tehnologie nu mai veche de 3 ani

Cheltuieli eligibile:

  • Echipamente și obiecte de inventar: Echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT tehnică de calcul tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator/multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, sisteme audio-video
  • Achiziţionarea de spaţii de lucru
  • Chiria pentru spatiile de lucru (maxim 12 luni)
  • Mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, elevatoare, încărcătoare, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcaţii fluviale de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială - maxim 36.000 lei (valoarea unui Logan, daca se justifica in activitatea pe care o desfasurati)
  • Achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;
  • Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare
  • Achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de desfășurare a activității de comerţ, producţie sau servicii;
  • Salariile ( inclusiv darile angajatorului catre stat, dar nu un salariu mai mare de 4162 lei brut/salariat/luna) - maxim 12 luni
  • Utilitățile - maxim 12 luni
  • Realizarea unei pagini web pentru prezentarea și promovarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor, inclusiv promovare online si cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting (pentru cei care nu detin un site) - maxim 5.000 lei
  • Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale desfășurate în România sau în altă țară membră a Uniunii Europene - pentru asociatul/administratorul societăţii aplicante,- maxim 3000 lei;
  • Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal;
  • Consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului, - de maxim 8000 lei;
  • Software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare inclusiv licenţe și software pentru comerţul on-line (maxim 60.000 de lei)
  • Cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului.
  • Brevete de inventie, francize , etichetare ecologică;

Cheluieli neeligibile:

  • Materia prima
  • Taxele de autorizare
  • Echipamentele achiziţionate în sistem de leasing, second-hand şi cele care au constituit obiectul unei subvenţionări/finanţări nerambursabile din alte surse.

Mecanisme de implementare

Cerere de plata:

Furnizorii de echipamente sunt dispuși să emită factura, să livreze echipamentele la locația de implementare, să le pună în funcțiune, pentru ca mai apoi un reprezentat al AIMMAIPE/Banca să vină să le verifice că sunt puse în funcție, pentru ca în 45 de zile statul să elibereze banii de la Start-Up Nation care pot fi mai apoi trimiși către furnizor.

Cerere de decont:

Întreprinzătorul are aproape deja toți banii aferenți proiectului înscris în programul Start-Up Nation România, realizează cheltuielile din banii proprii și apoi depune una sau mai multe cereri de rambursare prin care își recuperează banii investiți de la AIMMAIPE, după ce un reprezentat al AIMMAIPE/Banca să vină să le verifice ca sunt puse în funcție.

Credit punte:

Banca Transilvania, CEC Bank si BCR vor acorda credite punte pentru finanțarea antreprenorilor selectați în program, achitând integral atât furnizorii, cât si celelalte investiții bugetate prin planul de afaceri, urmând ca apoi sa își recupereze banii creditați de la AIMMAIPE, după ce un reprezentat al AIMMAIPE/Banca sa vina verifice ca echipamentele sunt puse în funcție.

Oferim garanția de bună execuție!

Pentru că ne dorim ca toți clienții noștri să fie mulțumiți oferim banii înapoi în cazul în care există probleme generate de noi - care nu pot fi remediate.